We ontwikkelen cursussen samen met het bedrijfsleven, denk hierbij aan Canon. De band met bedrijven zoals musea, reclamebureaus en mediabedrijven houden we warm door te zorgen voor goede, autonome studenten en afgestudeerden, die creativiteit en zelfstandigheid tonen in werksituaties. Al onze docenten zijn, naast docent, ook actief als professioneel fotograaf of filmmaker en hebben vaak een ondernemende of economische achtergrond. Bovendien houden we regelmatig ruggespraak met onze beroepenveldcommissie, bestaande uit uiteenlopende bedrijven, meer of minder gerelateerd aan het vakgebied.
Voeling met de maatschappij en markt
De Nederlandse Academie voor Beeldcreatie signaleert trends, ontwikkelingen en maatschappelijke verschuivingen. Of het nou gaat om de digitalisering, de veranderende rol van fotografie en film of de veranderende arbeidsmarkt. We zetten onze voelsprieten uit naar de markt én de maatschappij. Onze flexibele organisatie transformeert mee en initieert vernieuwing – bijvoorbeeld met blended learning en interactieve tutorials - om onderwijs makkelijker, toegankelijker en aantrekkelijker te maken.